SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Making Great Strategy - Arguing for Organizational Advantage

Making Great Strategy - Arguing for Organizational Advantage

Making Great Strategy

Arguing for Organizational Advantage
Glenn R. Carroll og Jesper B. Sørensen
(2021)
Sprog: Engelsk
Columbia University Press
347,00 kr.
ikke på lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 10 hverdage

Detaljer om varen

  • Hardback: 344 sider
  • Udgiver: Columbia University Press (Februar 2021)
  • Forfattere: Glenn R. Carroll og Jesper B. Sørensen
  • ISBN: 9780231199483
Making strategy requires undertaking major--often irreversible--decisions aimed at long-term success in an uncertain future. All leaders must formulate a clear course of action, yet many lack confidence in their ability to think systematically about their strategy. They struggle to apply the abstract lessons offered by conventional approaches to strategic analysis to their unique contexts.

Making Great Strategy resolves these challenges with a straightforward, readily applicable framework. Jesper B. Sørensen and Glenn R. Carroll show that one factor underlies all sustainably successful strategies: a logically coherent argument that connects resources, capabilities, and environmental conditions to desired outcomes. They introduce a system for formulating and managing strategy through a set of three core activities: visualization, formalization and logic, and constructive argumentation. These activities can be implemented in any organization and are illustrated through examples and case studies from well-known companies such as Apple, Walmart, and The Economist.

This book shows that while great strategic thinking is hard, it is not a mystery. Widely applicable and relevant for managers and leaders at all levels, especially executive teams charged with setting the course of their organizations, it is essential reading for anyone faced with practical problems of strategic management.
Preface
Part I. Introduction
1. Arguing for Organizational Advantage
Part II. Three Activities for Making Great Strategy
2. Mapping Strategy
3. Logic for Strategy
4. Arguing in Organizations
Part III. Applying Strategy Arguments
5. Arguing About an Uncertain Future
6. Formulating Strategy
7. Communicating Strategy
Part IV. Arguing Deeper
8. Elaborating the Strategy
9. Perceived Quality Strategies
Part V. Conclusion
10. The Pillar of Strategy
Part VI. Appendices Appendix A: Terminology Appendix B: Dissecting Strategy: A Primer Notes References Index
De oplyste priser er inkl. moms

Andre har også købt:

Exploring Strategic Change, 4. udgave
Exploring Strategic C...
Af Julia Balogun, V...
Pris: 899,00 kr.
Finance for Executives - Managing for Value Creation, 7. udgave
Finance for Executive...
Af Gabriel Hawawini...
Pris: 899,00 kr.
Procurement and Supply Chain Management, 8. udgave
Procurement and Suppl...
Af Arjan Van Weele
Pris: 887,00 kr.
Moderne markedsføring, 4. udgave
Moderne markedsføring...
Af Svend Hollensen,...
Pris: 550,00 .kr
Rabatpris: 495,00 kr.
AT TÆNKE - hurtigt og langsomt, 3. udgave
AT TÆNKE - hurtigt og...
Af Daniel Kahneman
Pris: 299,95 kr.

Senest sete

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.