HVAD ER PROBLEMET? Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet. Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den. Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning. Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker. Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet. Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: 5 år fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
HVAD ER PROBLEMET? Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet. Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den. Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning. Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker. Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet. Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
HVAD ER PROBLEMET? Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet. Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den. Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning. Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker. Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet. Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.
Licens varighed:
Bookshelf online: 180 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: 180 dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
HVAD ER PROBLEMET?
Når man i dag som studerende eller som ansat i en virksomhed bliver stillet en opgave, er det vigtigt først at identificere det problem, der skal løses. Dernæst skal man anvende de rigtige metoder til at løse problemet og være i stand til at præsentere resultatet.
Metode – til markedsføring og service er en praksisorienteret guide til, hvordan man skaber et grundlag for at undersøge og forstå – eller mere præcist – skaber viden og indsigt, så anbefalinger og beslutninger giver mening. Du præsenteres for en metodik, der hjælper dig med at undersøge virkeligheden og kommunikere om den.
Bogens første del handler om undersøgelsesdesign i form af de overordnede, især metodiske, overvejelser, man skal gøre sig, inden man begynder at indsamle data. Kapitel 1 er en introduktion til metode og det at tænke metodisk. Kapitel 2 omhandler undersøgelsesprocessen og de forskellige faser, der hører til den. Fokus er på overvejelser omkring og konsekvenserne af de designmæssige til- og fravalg. Kapitel 3 går i dybden med to af de mest centrale begreber i en undersøgelsesproces, problemstilling og problemformulering. Kapitel 4 handler om opgaveskrivning og giver en struktur, der kan bruges på tværs af de faglige områder. Kapitel 5 beskæftiger sig med informationsbehov og -indsamling. Kapitlet skelner mellem forskellige former for viden, og det diskuteres, hvordan man kan gå til sin empiri. Kapitel 6 definerer og diskuterer forskellige grundbegreber i forbindelse med indsamling af data, nemlig primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, reliabilitet og validitet. Kapitel 7 omhandler digital metode i en digital verden. Kapitel 8 inddrager forskellige modeller og teorier, som kan hjælpe dig med at finde struktur og retning.
Derefter går bogen i dybden med, hvordan man rent faktisk skaffer data. Kapitel 9 beskæftiger sig med selve markedsanalysen. Kapitel 10 handler om kvantitative metoder og introducerer dig til emner som stikprøver og stikprøvefejl. Kapitel 11 gennemgår, hvordan man arbejder med dataindsamling ved brug af spørgeskema som dataindsamlingsteknik. Kapitel 12 handler om kvalitative dataindsamlingsteknikker.
Til sidst beskriver bogen rapportering og økonomi i analyser, fx formidling og præsentation af resultater. Kapitel 13 bygger videre på kapitel 9, 10 og 11. Data er indsamlet og skal analyseres, og hypoteserne skal verificeres, inkl. brug af Excel. Kapitel 14 bygger videre på kapitel 12 og handler om at analysere kvalitative data. Der gives praktiske eksempler på interviewskabeloner og analysemetoder som transskribering, kodning og kategorisering. Kapitel 15 omhandler rapporten og estimering af de økonomiske konsekvenser af konklusionen på arbejdet.
Som studerende får du en metode, så du kan overbevise andre – fx lærer og censor – om, at din viden er sand og holdbar, at dine valg af værktøjer og fremgangsmåder kan begrundes, og at din indsigt kan bruges i praksis. Tro flytter bjerge – Indsigt flytter mennesker.