Viser: Usability - Testmetoder til mere brugbare websites
Usability - Testmetoder til mere brugbare websites Vital Source e-bog
Ian Wisler-Poulsen og Ole Gregersen
(2017)
Wisler
238,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Detaljer om varen
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Wisler (Juli 2017)
- Forfattere: Ian Wisler-Poulsen og Ole Gregersen
- ISBN: 9788771253085
En praksisorienteret og lettilgængelig bog, der gennemgår 6 testmetoder til brug i evaluering af et websites brugervenlighed. Metoderne kan tilsammen udgøre en usability-vurdering af et website.
Bogen beskriver, hvordan testforløb planlægges og udføres, hvad man skal være særligt opmærksom på i brugen af metoderne, og hvordan resultaterne præsenteres eller på anden måde dokumenteres.
Bogen kan bruges som introduktion til usability, både som princip og som generelt perspektiv i webdesign, med henvisninger til både teori og konkrete eksempler. Derudover kan den fungere som øvelsesbog.
De enkelte testmetoder er enkelt og trinvist beskrevet med de vigtigste opgaver i planlægning og udførelse.
I bogen gennemgås følgende testmetoder:
• Gangstertest
• Spørgeskema
• Ekspertvurdering
• Kortsortering
• Brugertest
• Tilgængelighedstest
Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i it-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt til studerende, der har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og bruger-centreret design. Bogen anvendes på forskellige uddannelser blandt andet Multimediedesigneruddannelsen og på IT-Universitetet.
Bogen beskriver, hvordan testforløb planlægges og udføres, hvad man skal være særligt opmærksom på i brugen af metoderne, og hvordan resultaterne præsenteres eller på anden måde dokumenteres.
Bogen kan bruges som introduktion til usability, både som princip og som generelt perspektiv i webdesign, med henvisninger til både teori og konkrete eksempler. Derudover kan den fungere som øvelsesbog.
De enkelte testmetoder er enkelt og trinvist beskrevet med de vigtigste opgaver i planlægning og udførelse.
I bogen gennemgås følgende testmetoder:
• Gangstertest
• Spørgeskema
• Ekspertvurdering
• Kortsortering
• Brugertest
• Tilgængelighedstest
Bogen henvender sig som udgangspunkt til to målgrupper: Professionelle i it-branchen, der har behov for inspiration og metoder til arbejdet med usability – samt til studerende, der har behov for en praksisorienteret indgang til arbejdet med brugervenlighed og bruger-centreret design. Bogen anvendes på forskellige uddannelser blandt andet Multimediedesigneruddannelsen og på IT-Universitetet.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Andre har også købt
Digital bogpakke Multimediedesign 1. semester Zealand Køge Efterår 224 Online bogpakke
(2024)
877,00 kr.
Digital bogpakke - koder sendes pr e-mail inden for 1 (hver)dag.
Interfacedesign
Fra idé til digital prototype
Morten Rold
Samfundslitteratur
(2024)
350,00 kr.
315,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Grundbog for Art Directors
Dorte Nielsen, Katrine Granholm og Tine Kej
Akademisk Forlag
(2018)
299,95 kr.
269,96 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Øjenåbnende brugerrejser
trin for trin
Anne-Sofie Thomsen
Samfundslitteratur
(2021)
125,00 kr.
112,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Graphic Design
The New Basics (Second Edition, Revised and Expanded)
Ellen Lupton og Jennifer Cole Phillips
Princeton Architectural Press
(2015)
259,00 kr.
233,10 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.