Viser: Erhvervsret til markedsføring og salg

Erhvervsret til markedsføring og salg, 2. udgave

Erhvervsret til markedsføring og salg

Louise Kragh Ottesen
(2025)
Sprog: Dansk
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
295,00 kr. 265,50 kr.
Flere end 10 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Erhvervsret til markedsføring og salg, 2. udgave
Søgbar e-bog

Erhvervsret til markedsføring og salg Vital Source e-bog

Louise Kragh Ottesen
(2025)
Djøf Forlag
317,00 kr. 285,30 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Hæftet: 374 sider
  • Udgiver: Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (Juli 2025)
  • ISBN: 9788757462111

Erhvervsretten beskæftiger sig med, hvordan man navigerer uden om juridiske problemer eller tvister. Hvad enten du er – eller er på vej til at blive – salgsassistent, SoMe manager eller direktør, er det vigtigt at have kendskab til de juridiske aspekter af arbejdet. Det kan nemlig være afgørende for, om du er med til at skabe succes eller fiasko.

ERHVERVSRET TIL MARKEDSFØRING OG SALG gør erhvervsretten håndgribelig og anvendelig i praksis. Bogen rummer mange illustrative eksempler og cases fra den virkelige verden og er desuden forsynet med flowdiagrammer, som guider dig igennem de mest almindelige juridiske udfordringer i det pågældende kapitel. Bogen henvender sig direkte til studerende, men vil også være nyttig for praktikere uden juridisk baggrund, der arbejder med markedsføring og salg.

Bogen består af fem dele:

Del 1 indeholder tre kapitler om hhv. retssamfundet, erhvervsretten samt retskilder og retssystemet.

Del 2 indeholder et kapitel om virksomheder og selskabsformer samt et kapitel om ansættelsesretten.

Del 3 indeholder et kapitel om aftaler og et kapitel om erstatningsret, der fungerer som det juridiske fundament i markedsføring og salg. Dernæst følger et kapitel om persondataretten samt et kapitel om konkurrenceretten.

Del 4 indeholder, foruden et kapitel om køberet og e-handel, et kapitel om markedsføringsretten og dens betydning i markedsføring og kommunikation samt et kapitel om de immaterielle rettigheder med fokus på varemærker.

Del 5 indeholder et kapitel med en introduktion til de vigtigste regler og love for virksomhedens internationale markedsføring og salg.

Foruden diverse opdateringer har 2. UDGAVE et større fokus på forbrugeraftaleloven, vildledningsbegrebet i markedsføringsloven samt et udvidet kapitel om varemærkeretten. Som noget nyt i 2. udgave finder du derudover en tjekliste over centrale juridiske elementer i udarbejdelsen af en markedsførings- og salgsstrategi.

LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og underviser i erhvervsret, erhvervsøkonomi og globaløkonomi på University College Nordjylland (UCN) i Aalborg.

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Djøf Forlag (Juli 2025)
  • ISBN: 9788757462128

Erhvervsretten beskæftiger sig med, hvordan man navigerer uden om juridiske problemer eller tvister. Hvad enten du er – eller er på vej til at blive – salgsassistent, SoMe manager eller direktør, er det vigtigt at have kendskab til de juridiske aspekter af arbejdet. Det kan nemlig være afgørende for, om du er med til at skabe succes eller fiasko.



ERHVERVSRET TIL MARKEDSFØRING OG SALG gør erhvervsretten håndgribelig og anvendelig i praksis. Bogen rummer mange illustrative eksempler og cases fra den virkelige verden og er desuden forsynet med flowdiagrammer, som guider dig igennem de mest almindelige juridiske udfordringer i det pågældende kapitel. Bogen henvender sig direkte til studerende, men vil også være nyttig for praktikere uden juridisk baggrund, der arbejder med markedsføring og salg.



Bogen består af fem dele:



Del 1 indeholder tre kapitler om hhv. retssamfundet, erhvervsretten samt retskilder og retssystemet.



Del 2 indeholder et kapitel om virksomheder og selskabsformer samt et kapitel om ansættelsesretten.



Del 3 indeholder et kapitel om aftaler og et kapitel om erstatningsret, der fungerer som det juridiske fundament i markedsføring og salg. Dernæst følger et kapitel om persondataretten samt et kapitel om konkurrenceretten.



Del 4 indeholder, foruden et kapitel om køberet og e-handel, et kapitel om markedsføringsretten og dens betydning i markedsføring og kommunikation samt et kapitel om de immaterielle rettigheder med fokus på varemærker.



Del 5 indeholder et kapitel med en introduktion til de vigtigste regler og love for virksomhedens internationale markedsføring og salg.



Foruden diverse opdateringer har 2. UDGAVE et større fokus på forbrugeraftaleloven, vildledningsbegrebet i markedsføringsloven samt et udvidet kapitel om varemærkeretten. Som noget nyt i 2. udgave finder du derudover en tjekliste over centrale juridiske elementer i udarbejdelsen af en markedsførings- og salgsstrategi.



LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og underviser i erhvervsret, erhvervsøkonomi og globaløkonomi på University College Nordjylland (UCN) i Aalborg.

Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Globaløkonomi til marketing og service, 4. udgave
Søgbar e-bog

Globaløkonomi til marketing og service Vital Source e-bog

Hans Jørgen Biede
Hans Reitzels Forlag (2024)
481,00 kr. 432,90 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til International markedsføring, 7. udgave
Søgbar e-bog

International markedsføring Vital Source e-bog

Finn Rolighed Andersen, Bjarne Warming Jensen, Mette Risgaard Olsen, Susanne Østergaard Olsen og Mia P
Trojka (2019)
499,00 kr. 449,10 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Organisation, 8. udgave
Søgbar e-bog

Organisation Vital Source e-bog

Lone Hermann
Trojka (2024)
418,00 kr. 376,20 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne, 7. udgave
Søgbar e-bog

Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne Vital Source e-bog

Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen, Morten Dalbøge og Tilde Mathiasen Kornum
Hans Reitzels Forlag (2024)
495,00 kr. 445,50 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Statistik for ikke-statistikere, 3. udgave
Søgbar e-bog

Statistik for ikke-statistikere Vital Source e-bog

Birger Stjernholm Madsen
Samfundslitteratur (2017)
238,00 kr. 214,20 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.

 

 

Om denne ebog

Bemærk: Dette er en Vital Source e-bog, som kan læses  i Bookshelf appen - eller Bookshelf online med en browser i en begrænset periode. (Se den enkelte bog for mere information.)

 

Bøgerne er lavet til studiebrug og har gode indbyggede værktøjer  til bl.a. søgning , tekst markering, notetagning m.v.

 

Bookshelf læseren findes til forskellige systemer, er gratis og kan downloades her.  

 

For mere information om anskaffelse og brug af Vital Source ebøger, Se vores FAQ