SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Erhvervsret til markedsføring og salg

Erhvervsret til markedsføring og salg, 2. udgave

Erhvervsret til markedsføring og salg

Louise Kragh Ottesen
(2025)
Sprog: Dansk
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
295,00 kr. 265,50 kr.
Flere end 10 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Erhvervsret til markedsføring og salg, 2. udgave
Søgbar e-bog

Erhvervsret til markedsføring og salg Vital Source e-bog

Louise Kragh Ottesen
(2025)
Djøf Forlag
317,00 kr. 285,30 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Hæftet: 374 sider
  • Udgiver: Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (Juli 2025)
  • ISBN: 9788757462111

Erhvervsretten beskæftiger sig med, hvordan man navigerer uden om juridiske problemer eller tvister. Hvad enten du er – eller er på vej til at blive – salgsassistent, SoMe manager eller direktør, er det vigtigt at have kendskab til de juridiske aspekter af arbejdet. Det kan nemlig være afgørende for, om du er med til at skabe succes eller fiasko.

ERHVERVSRET TIL MARKEDSFØRING OG SALG gør erhvervsretten håndgribelig og anvendelig i praksis. Bogen rummer mange illustrative eksempler og cases fra den virkelige verden og er desuden forsynet med flowdiagrammer, som guider dig igennem de mest almindelige juridiske udfordringer i det pågældende kapitel. Bogen henvender sig direkte til studerende, men vil også være nyttig for praktikere uden juridisk baggrund, der arbejder med markedsføring og salg.

Bogen består af fem dele:

Del 1 indeholder tre kapitler om hhv. retssamfundet, erhvervsretten samt retskilder og retssystemet.

Del 2 indeholder et kapitel om virksomheder og selskabsformer samt et kapitel om ansættelsesretten.

Del 3 indeholder et kapitel om aftaler og et kapitel om erstatningsret, der fungerer som det juridiske fundament i markedsføring og salg. Dernæst følger et kapitel om persondataretten samt et kapitel om konkurrenceretten.

Del 4 indeholder, foruden et kapitel om køberet og e-handel, et kapitel om markedsføringsretten og dens betydning i markedsføring og kommunikation samt et kapitel om de immaterielle rettigheder med fokus på varemærker.

Del 5 indeholder et kapitel med en introduktion til de vigtigste regler og love for virksomhedens internationale markedsføring og salg.

Foruden diverse opdateringer har 2. UDGAVE et større fokus på forbrugeraftaleloven, vildledningsbegrebet i markedsføringsloven samt et udvidet kapitel om varemærkeretten. Som noget nyt i 2. udgave finder du derudover en tjekliste over centrale juridiske elementer i udarbejdelsen af en markedsførings- og salgsstrategi.

LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og underviser i erhvervsret, erhvervsøkonomi og globaløkonomi på University College Nordjylland (UCN) i Aalborg.

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Djøf Forlag (Juli 2025)
  • ISBN: 9788757462128

Erhvervsretten beskæftiger sig med, hvordan man navigerer uden om juridiske problemer eller tvister. Hvad enten du er – eller er på vej til at blive – salgsassistent, SoMe manager eller direktør, er det vigtigt at have kendskab til de juridiske aspekter af arbejdet. Det kan nemlig være afgørende for, om du er med til at skabe succes eller fiasko.



ERHVERVSRET TIL MARKEDSFØRING OG SALG gør erhvervsretten håndgribelig og anvendelig i praksis. Bogen rummer mange illustrative eksempler og cases fra den virkelige verden og er desuden forsynet med flowdiagrammer, som guider dig igennem de mest almindelige juridiske udfordringer i det pågældende kapitel. Bogen henvender sig direkte til studerende, men vil også være nyttig for praktikere uden juridisk baggrund, der arbejder med markedsføring og salg.



Bogen består af fem dele:



Del 1 indeholder tre kapitler om hhv. retssamfundet, erhvervsretten samt retskilder og retssystemet.



Del 2 indeholder et kapitel om virksomheder og selskabsformer samt et kapitel om ansættelsesretten.



Del 3 indeholder et kapitel om aftaler og et kapitel om erstatningsret, der fungerer som det juridiske fundament i markedsføring og salg. Dernæst følger et kapitel om persondataretten samt et kapitel om konkurrenceretten.



Del 4 indeholder, foruden et kapitel om køberet og e-handel, et kapitel om markedsføringsretten og dens betydning i markedsføring og kommunikation samt et kapitel om de immaterielle rettigheder med fokus på varemærker.



Del 5 indeholder et kapitel med en introduktion til de vigtigste regler og love for virksomhedens internationale markedsføring og salg.



Foruden diverse opdateringer har 2. UDGAVE et større fokus på forbrugeraftaleloven, vildledningsbegrebet i markedsføringsloven samt et udvidet kapitel om varemærkeretten. Som noget nyt i 2. udgave finder du derudover en tjekliste over centrale juridiske elementer i udarbejdelsen af en markedsførings- og salgsstrategi.



LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og underviser i erhvervsret, erhvervsøkonomi og globaløkonomi på University College Nordjylland (UCN) i Aalborg.

Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
De oplyste priser er inkl. moms

Andre har også købt:

Globaløkonomi til marketing og service, 4. udgave
Globaløkonomi til mar...
Af Hans Jørgen Bied...
Pris: 481,00 .kr
Rabatpris: 432,90 kr.
International markedsføring, 7. udgave
International markeds...
Af Finn Rolighed An...
Pris: 499,00 .kr
Rabatpris: 449,10 kr.
Organisation, 8. udgave
Organisation
Af Lone Hermann
Pris: 418,00 .kr
Rabatpris: 376,20 kr.
Statistik for ikke-statistikere, 3. udgave
Statistik for ikke-st...
Af Birger Stjernhol...
Pris: 238,00 .kr
Rabatpris: 214,20 kr.
Globaløkonomi til marketing og service - opgaver, 4. udgave
Globaløkonomi til mar...
Af Peter Trier
Pris: 192,00 .kr
Rabatpris: 172,80 kr.

Om denne ebog

Bemærk: Dette er en Vital Source e-bog, som kan læses  i Bookshelf appen - eller Bookshelf online med en browser i en begrænset periode. (Se den enkelte bog for mere information.)

 

Bøgerne er lavet til studiebrug og har gode indbyggede værktøjer  til bl.a. søgning , tekst markering, notetagning m.v.

 

Bookshelf læseren findes til forskellige systemer, er gratis og kan downloades her.  

 

For mere information om anskaffelse og brug af Vital Source ebøger, Se vores FAQ

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Fysisk eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.