SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Lean i Service og Administration
Lean i Service og Administration
(2005)
om ca. 10 hverdage
Detaljer om varen
- 158 sider
- Udgiver: Instituttet for Produktudvikling, Danmarks Tekniske Universitet Miljø- og Energiministeriet, Miljøstyrelsen Dansk Industri (September 2005)
- ISBN: 9788773535677
Læserne af bogen "Lær at se" har udtrykt stor tilfredshed med den praktiske tilgang til værdistrømsanalyse og anvendelighed af værktøjerne. Af samme årsag har DI med oversættelsen af bogen "Value Stream Management for the Lean Office" af Don Tapping og Tom Shuker fra 2004 valgt en bog med en praktisk tilgang. I løbet af 8 trin beskrives og gennemgås værdistrømsanalyse fra den indledende forberedelsesfase og frem til den endelige implementering af den fremtidige tilstand.
Bogen er tilpasset danske forhold. Mange af Lean fagudtrykkene er oversat til dansk, medmindre de engelske udtryk vurderes at have vundet indpas i det danske sprog.
Anvendelsen af Lean i serviceområdet og de administrative områder er fortsat i sin vorden. Enkelte virksomheder er kommet godt i gang, men hovedparten af virksomhederne i Danmark benytter endnu ikke Lean i disse områder. Interessen og lysten til at gå i gang er dog stor.