SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Trivsel i daginstitutionen - mellem politik, pædagogik og praksis
Trivsel i daginstitutionen Vital Source e-bog
Anja Marschall, Signe Hvid Thingstrup og Kathrin Houmøller
(2019)
Trivsel i daginstitutionen
mellem politik, pædagogik og praksis
Signe Hvid Thingstrup
(2019)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Akademisk Forlag (April 2019)
- Forfattere: Anja Marschall, Signe Hvid Thingstrup og Kathrin Houmøller
- ISBN: 9788750069164
Trivsel i daginstitutionen henvender sig til pædagoger og studerende, som dagligt er optaget af børn og deres trivsel. Gennem bogens kapitler introduceres trivselsbegrebets mangfoldighed fra forskellige ståsteder og perspektiver. Forfatterne forholder sig til problemstillinger, dilemmaer og udfordringer, der knytter sig til pædagogisk praksis. De belyses både gennem cases og eksempler og gennem konkrete – og nytænkende – metodiske bud på, hvordan der konkret kan arbejdes med trivsel i praksis.
Emnerne i bogen:
Trivsel i et kulturhistorisk perspektiv
Tidlig opsporing af udsatte børn
Forældresamarbejde om børns trivsel
Børns trivsel og fællesskabelse i vuggestuen
Pædagogers arbejde med trivsel
Metoder til at undersøge og udvikle trivselsarbejde
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 208 sider
- Udgiver: Akademisk Forlag (April 2019)
- ISBN: 9788750052586
Trivsel er mere og andet end glade børn. Trivsel er et komplekst begreb - særligt når det anskues på tværs af politik, pædagogik og praksis.
Trivsel i daginstitutionen henvender sig til pædagoger og studerende, som dagligt er optaget af børn og deres trivsel. Gennem bogens kapitler introduceres trivselsbegrebets mangfoldighed fra forskellige ståsteder og perspektiver. Forfatterne forholder sig til problemstillinger, dilemmaer og udfordringer, der knytter sig til pædagogisk praksis. De belyses både gennem cases og eksempler og gennem konkrete - og nytænkende - metodiske bud på, hvordan der konkret kan arbejdes med trivsel i praksis.
Emnerne i bogen:
- Trivsel i et kulturhistorisk perspektiv
- Tidlig opsporing af udsatte børn
- Forældresamarbejde om børns trivsel
- Børns trivsel og fællesskabelse i vuggestuen
- Pædagogers arbejde med trivsel
- Metoder til at undersøge og udvikle trivselsarbejde