SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Det tænkende klasserum i praksis
Detaljer om varen
- Udgiver: Alinea (August 2024)
- ISBN: 9788723566829
Det tænkende klasserum i matematik har det formål at understøtte eleverne i at blive mere engagerede i matematikundervisningen og få dem til at tænke matematisk i længere tid. Det handler om at støtte eleverne til at forstå og forholde sig vurderende til matematikken og dens anvendelse samt kvalificere elevernes matematik i de fællesskaber, som de indgår i.
Bogen henvender sig især til dig, der gerne vil have ideer til og erfaringer med, hvordan man i 4.-9. klasse kan styrke elevers optagethed af matematik og engagement i matematikundervisningen.
Ved at læse denne bog kan du få inspiration til, hvordan man kan afprøve forskellige relevante praksisser i matematikundervisningen. Praksisser, der dels kan få eleverne til at engagere sig i matematikken, så de kan opdage dens muligheder, og dels kan få eleverne til at være ansvarsfulde og kreative med matematikken også udenfor matematiktimerne. Dette sker ikke af sig selv.