SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Patterns of Rationality - Recurring Inferences in Science, Social Cognition and Religious Thinking

Patterns of Rationality - Recurring Inferences in Science, Social Cognition and Religious Thinking

Patterns of Rationality

Recurring Inferences in Science, Social Cognition and Religious Thinking
Tommaso Bertolotti
(2016)
Sprog: Engelsk
Springer International Publishing AG
581,00 kr.
Print on demand. Leveringstid vil være ca 2-3 uger.

Detaljer om varen

  • Paperback
  • Udgiver: Springer International Publishing AG (Oktober 2016)
  • ISBN: 9783319368245

This book proposes an applied epistemological framework for investigating science, social cognition and religious thinking based on inferential patterns that recur in the different domains. It presents human rationality as a tool that allows us to make sense of our (physical or social) surroundings. It shows that the resulting cognitive activity produces a broad spectrum of outputs, such as scientific models and experimentation, gossip and social networks, but also ancient and contemporary deities. The book consists of three parts, the first of which addresses scientific modeling and experimentation, and their application to the analysis of scientific rationality. Thus, this part continues the tradition of eco-cognitive epistemology and abduction studies. The second part deals with the relationship between social cognition and cognitive niche construction, i.e. the evolutionarily relevant externalization of knowledge onto the environment, while the third part focuses on what is commonly defined as "irrational", thus being in a way dialectically opposed to the first part. Here, the author demonstrates that the "irrational" can be analyzed by applying the same epistemological approach used to study scientific rationality and social cognition; also in this case, we see the emergence of patterns of rationality that regulate the relationships between agents and their environment. All in all, the book offers a coherent and unitary account of human rationality, providing a basis for new conceptual connections and theoretical speculations.

Introduction.-
Part I Science and Strategic Cognition.-
Part II Cognitive Niches and Social Cognition: Using Knowledge as a Tool.-
Part III The Eco-Cognitive Epistemology of Counterfactual Beliefs.
De oplyste priser er inkl. moms

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.