SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Sport Consumer Behaviour - Marketing Strategies

Sport Consumer Behaviour - Marketing Strategies

Sport Consumer Behaviour

Marketing Strategies
Daniel C. Funk, Kostas Alexandris, Heath McDonald og Daniel Funk
(2016)
Sprog: Engelsk
Taylor & Francis Group
656,00 kr.
Denne titel er udgået og kan derfor ikke bestilles. Vi beklager.

Detaljer om varen

  • Paperback: 344 sider
  • Udgiver: Taylor & Francis Group (Juli 2016)
  • Forfattere: Daniel C. Funk, Kostas Alexandris, Heath McDonald og Daniel Funk
  • ISBN: 9781138912496

All successful marketing strategies in sport or events must take into account the complex behaviour of consumers. This book offers a complete introduction to consumer behaviour in sport and events, combining theory and cutting-edge research with practical guidance and advice to enable students and industry professionals to become more effective practitioners. Written by three of the world's leading sports marketing academics, it covers a wide range of areas including:

  • social media and digital marketing
  • the segmentation of the sport consumer market
  • service quality and customer satisfaction
  • sport consumer personalities and attitudes
  • the external and environmental factors that influence sport consumer behaviour.

These chapters are followed by a selection of international case studies on topics such as female sport fans, college sports, marathons and community engagement. The book's companion website also provides additional resources exclusively for instructors and students, including test banks, slides and useful web links.

As the only up-to-date textbook to focus on consumer behaviour in sport and events, Sport Consumer Behaviour: Marketing Strategies offers a truly global perspective on this rapidly-growing subject. This book is an invaluable resource for anyone involved in the sport and events industries, from students and academics to professional marketers.

Part I: Introduction
and Consumer Segmentation
Chapter 1. Introduction to Sport Consumer Behaviour and Decision Making
Chapter 2. Sport Consumer Segmentation

Part II: Inputs: External Forces and Branding
Chapter 3. The Sport Product and the Sport Consumer
Chapter 4. Sport Consumer Behaviour and the Influence of the Socio-Cultural Environment

Part III: Processes: Internal Psychological Components
Chapter 5. Sport Consumer Motivation
Chapter 6. Constraints in Sport Engagement
Chapter 7. Sport Consumer Attitudes
Chapter 8. Personality and Sport Consumer Behaviour

Part IV: Outputs: Sport Consumer Connections and Satisfaction
Chapter 9. The Psychological Continuum Model
Chapter 10. Stages of the Psychological Continuum Model
Chapter 11. Sport Involvement
Chapter 12. Team Identification
Chapter 13. Service Quality and Customer Satisfaction

Part V: An Alternative Perspective on Sport Consumer Behaviour
Chapter 14. Sport Consumption and Marketing Empirical Generalizations

Part VI: Case Studies Case Study
1. Case Study
2. Case Study
3. Case Study
4. Case Study
5. Case Study
6.

Part VII: Topics of Interest for Sport Marketing Topics of Interest for Sport Marketers
De oplyste priser er inkl. moms

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Fysisk eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.