SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:

Søg på: Titel, forfatter, forlag - gerne i kombination.
Eller blot på isbn, hvis du kender dette.

Viser: Thick Big Data - Doing Digital Social Sciences

Thick Big Data - Doing Digital Social Sciences

Thick Big Data

Doing Digital Social Sciences
Dariusz Jemielniak
(2020)
Sprog: Engelsk
Oxford University Press, Incorporated
476,00 kr.
ikke på lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 10 hverdage

Detaljer om varen

  • Undefined: 208 sider
  • Udgiver: Oxford University Press, Incorporated (Maj 2020)
  • ISBN: 9780198839712
The social sciences are becoming datafied.

The questions once considered the domain of sociologists are now answered by data scientists operating on large datasets and breaking with methodological tradition, for better or worse. The traditional social sciences, such as sociology or anthropology, are under the double threat of becoming marginalized or even irrelevant, both from new methods of research which require more computational skills and from increasing competition from the corporate world which gains an additional advantage based on data access.

However, unlike data scientists, sociologists and anthropologists have a long history of doing qualitative research. The more quantified datasets we have, the more difficult it is to interpret them without adding layers of qualitative interpretation. Big Data therefore needs Thick Data. This book presents the available arsenal of new methods and tools for studying society both quantitatively and qualitatively, opening ground for the social sciences to take the lead in analysing digital behaviour. It shows that Big Data can and should be supplemented and interpreted through thick data as well as cultural analysis. Thick Big Data is critically important for students and researchers in the social sciences to understand the possibilities of digital analysis, both in the quantitative and qualitative area, and to successfully build mixed-methods approaches.

Preface1. Introduction2. Online Revolution3. Methods of Researching Online Communities4. Research EthicsFinal Remarks
De oplyste priser er inkl. moms

Andre har også købt:

Quantifying the User Experience, 2. udgave
Quantifying the User ...
Af Jeff Sauro og Ja...
Pris: 453,00 kr.
Business Anthropology: the Basics
Business Anthropology...
Af Timothy de Waal ...
Pris: 264,00 kr.
Inspired - How to Create Tech Products Customers Love, 1. udgave
Inspired
Af Marty Cagan
Pris: 347,00 kr.
Grundbog i Mixed Methods - Integration som forskningspraksis
Grundbog i Mixed Meth...
Af Morten Frederiks...
Pris: 245,00 kr.
Detaljerig mobiletnografi - trin for trin, 1. udgave
Detaljerig mobiletnog...
Af Charlotte Albrec...
Pris: 148,00 kr.

Senest sete

Polyteknisk Boghandel

har gennem mere end 50 år været studieboghandlen på DTU og en af Danmarks førende specialister i faglitteratur.

 

Vi lagerfører et bredt udvalg af bøger, ikke bare inden for videnskab og teknik, men også f.eks. ledelse, IT og meget andet.

Læs mere her


Trykt eller digital bog?

Ud over trykte bøger tilbyder vi tre forskellige typer af digitale bøger:

 

Vital Source Bookshelf: En velfungerende ebogsplatform, hvor bogen downloades til din computer og/eller mobile enhed.

 

Du skal bruge den gratis Bookshelf software til at læse læse bøgerne - der er indbygget gode værktøjer til f.eks. søgning, overstregning, notetagning mv. I langt de fleste tilfælde vil du samtidig have en sideløbende 1825 dages online adgang. Læs mere om Vital Source bøger

 

Levering: I forbindelse med købet opretter du et login. Når du har installeret Bookshelf softwaren, logger du blot ind og din bog downloades automatisk.

 

 

Adobe ebog: Dette er Adobe DRM ebøger som downloades til din lokale computer eller mobil enhed.

 

For at læse bøgerne kræves særlig software, som understøtter denne type. Softwaren er gratis, men du bør sikre at du har rettigheder til installere software på den maskine du påtænker at anvende den på. Læs mere om Adobe DRM bøger

 

Levering: Et download link sendes pr email umiddelbart efter købet.

 


Ibog: Dette er en online bog som kan læses på udgiverens website. 

Der kræves ikke særlig software, bogen læses i en almindelig browser.

 

Levering: Vores medarbejder sender dig en adgangsnøgle pr email.

 

Vi gør opmærksom på at der ikke er retur/fortrydelsesret på digitale varer.