SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Bedre mødekultur
Bedre mødekultur
Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
(2022)
Sprog: Dansk
Bedre mødekultur Vital Source e-bog
Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
(2022)
Detaljer om varen
- 4. Udgave
- Indbundet: 200 sider
- Udgiver: Mnemosyne Kurser & Forlag (Marts 2022)
- Forfattere: Kirsten Andersen og Claus Bekker Jensen
- ISBN: 9788797058763
Den er fyldt med illustrationer, værktøjer, eksempler, skabeloner og historier, der beskriver, hvordan dagligdagens møder kan blive bedre. Nogle af værktøjerne kan du implementere fra den ene dag til den anden på dine egne møder. Andre kræver, at hele afdelingen eller større dele af organisationen er indstillet på at skabe bedre møder.
Bogen er delt i to dele. I første del sætter vi fokus på rollen som mødeleder, mødedeltager og referent. Denne del handler om, hvordan du:
- håndterer online-møder.
- gennemtænker et møde, så der er overensstemmelse mellem form, formål, mødetype, dagsorden, delmål og deltagerkreds.
- kommunikerer dine tanker ud til deltagerkredsen i form af ”Den motiverende mødeindkaldelse”.
- leder møder og træder i karakter som mødeleder.
- håndterer tilsyneladende problemdeltagere.
- tager ansvar som mødedeltager – og fra sidelinjen kan hjælpe med at få mødet til at fungere.
- varetager rollen som referent herunder dobbeltrollen som både mødeleder og referent.
- evaluerer møder.
I anden del er fokus på rollen som facilitator og forskellige metoder, der også er interessante at arbejde med. Denne del handler om, hvordan du faciliterer møder – herunder:
- hvordan du kan udarbejde en grafisk skabelon, der dækker den proces, du skal facilitere.
- benytter dynamiske metoder som ”Omvendt brainstorming”, ”Cafeseminar”, ”Open Space”, ”De seks tænkehatte” og meget mere.
- medvirker til at skabe en god mødekultur.
Detaljer om varen
- 4. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Mnemosyne Kurser og Forlag (Marts 2022)
- ISBN: 9788797534533
Den er fyldt med illustrationer, værktøjer, eksempler, skabeloner og historier, der beskriver, hvordan dagligdagens møder kan blive bedre. Nogle af værktøjerne kan du implementere fra den ene dag til den anden på dine egne møder. Andre kræver, at hele afdelingen eller større dele af organisationen er indstillet på at skabe bedre møder.
Bogen er delt i to dele. I første del sætter vi fokus på rollen som mødeleder, mødedeltager og referent.
Denne del handler om, hvordan du:
- håndterer online-møder.
- gennemtænker et møde, så der er overensstemmelse mellem form, formål, mødetype, dagsorden, delmål og deltagerkreds.
- kommunikerer dine tanker ud til deltagerkredsen i form af ”Den motiverende mødeindkaldelse”.
- leder møder og træder i karakter som mødeleder.
- håndterer tilsyneladende problemdeltagere.
- tager ansvar som mødedeltager – og fra sidelinjen kan hjælpe med at få mødet til at fungere.
- varetager rollen som referent herunder dobbeltrollen som både mødeleder og referent.
- evaluerer møder.
I anden del er fokus på rollen som facilitator og forskellige metoder, der også er interessante at arbejde med. Denne del handler om, hvordan du faciliterer møder – herunder:
- hvordan du kan udarbejde en grafisk skabelon, der dækker den proces, du skal facilitere.
- benytter dynamiske metoder som ”Omvendt brainstorming”, ”Cafeseminar”, ”Open Space”, ”De seks tænkehatte” og meget mere.
- medvirker til at skabe en god mødekultur.
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)