SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Strategier til at analysere organisationskultur
Strategier til at analysere organisationskultur
Schein, Schultz, Hatch og Luhmann
Jesper Tække
(2021)
Sprog: Dansk
Strategier til at analysere organisationskultur Vital Source e-bog
Jesper Tække
(2021)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 130 sider
- Udgiver: Nyt Juridisk Forlag (August 2021)
- ISBN: 9788776832186
Denne bog udlægger, hvad organisationskultur er, og hvordan organisationskultur kan fremanalyseres. Bogen fremlægger og diskuterer organisationskultur og tegner forskellige teoretiske retninger op. Som sit centrale bidrag konstruerer de fire forskellige analysestrategier. Særligt er, at de forskellige strategier hver især er fremstillet som pragmatiske strategier til at analysere organisationskultur - hvilket er en mangelvare i de mange bøger og artikler, der beskæftiger sig med emnet. De fire analysestrategier vil hver især blive sat ind i en praktisk sammenhæng, så det bliver anskueliggjort, hvordan de kan anvendes i praksis. Afsluttende gives en komparativ analyse af de forskellige strategiers bagvedliggende antagelser og begreber, hvilket giver et overblik, der kan støtte analytikeren til at vælge og begrunde valg af analysestrategi.
Bogen henvender sig til studerende på samfunds- og humanvidenskabelige uddannelser, på såvel bachelor- som kandidatniveau, der har et organisationsfag. Hertil henvender den sig til studerende og forskere på egentlige organisationsuddannelser ved dels at diskutere med og udvikle organisationskulturteorier og konstruere analysestrategier, dels ved gennem konstruktionen af en systemteoretisk position at bidrage til forskningen indenfor organisationskultur. Bogen vil desuden være relevant indenfor konsulent- og analyseverdenen med sine pragmatiske strategier til at analysere organisationskultur.
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Samfundslitteratur (August 2021)
- ISBN: 9788776832230
Som et isbjerg åbenbarer organisationskultur
kun en lille del af sig selv, mens størstedelen henligger i skjul, kun
tilgængelig for analyse. Forunderligt nok har dette mystiske begreb vist sig at
være et af de mest frugtbare indenfor den akademiske organisationsteori.
Denne bog udlægger, hvad organisationskultur
er, og hvordan organisationskultur kan fremanalyseres. Bogen fremlægger og
diskuterer organisationskultur og tegner forskellige teoretiske retninger op.
Som sit centrale bidrag konstruerer de fire forskellige analysestrategier.
Særligt er, at de forskellige strategier hver især er fremstillet som
pragmatiske strategier til at analysere organisationskultur - hvilket er en
mangelvare i de mange bøger og artikler, der beskæftiger sig med emnet. De fire
analysestrategier vil hver især blive sat ind i en praktisk sammenhæng, så det
bliver anskueliggjort, hvordan de kan anvendes i praksis. Afsluttende gives en
komparativ analyse af de forskellige strategiers bagvedliggende antagelser og
begreber, hvilket giver et overblik, der kan støtte analytikeren til at vælge
og begrunde valg af analysestrategi.
Bogen henvender sig til studerende på
samfunds- og humanvidenskabelige uddannelser, på såvel bachelor- som
kandidatniveau, der har et organisationsfag. Hertil henvender den sig til
studerende og forskere på egentlige organisationsuddannelser ved dels at
diskutere med og udvikle organisationskulturteorier og konstruere
analysestrategier, dels ved gennem konstruktionen af en systemteoretisk
position at bidrage til forskningen indenfor organisationskultur. Bogen vil
desuden være relevant indenfor konsulent- og analyseverdenen med sine
pragmatiske strategier til at analysere organisationskultur.
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)