Viser: Organisation, innovation og supply chain management

Organisation, innovation og supply chain management, 2. udgave

Organisation, innovation og supply chain management

Dorthe Bohlbro, Thomas Lindholm Uth, Anne Sejer Hansen, Jes Victor Noldus Christiansen og Anne Boeg
(2023)
Sprog: Dansk
Hans Reitzels Forlag
495,00 kr. 445,50 kr.
Flere end 10 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Organisation, innovation og supply chain management, 2. udgave
Søgbar e-bog

Organisation, innovation og supply chain management Vital Source e-bog

Dorthe Bohlbro, Thomas Lindholm Uth, Anne Sejer Hansen, Jes Victor Noldus Christiansen og Anne Boeg
(2024)
Hans Reitzels Forlag
469,00 kr. 422,10 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Hæftet: 480 sider
  • Udgiver: Hans Reitzels Forlag (Juni 2023)
  • Forfattere: Dorthe Bohlbro, Thomas Lindholm Uth, Anne Sejer Hansen, Jes Victor Noldus Christiansen og Anne Boeg
  • ISBN: 9788702380781

Organisation, innovation og supply chain management er en praksisorienteret lærebog, der giver læseren en forståelse for, hvordan værdiskabelsen i virksomheder kan optimeres ved at arbejde systematisk med organisationen og den samlede forsyningskæde. Læseren bliver i stand til at arbejde med virksomhedens forretningsmodel, organiseringen af virksomhedens ressourcer samt optimering af logistik, supply chain samarbejde og distributionskanaler.

Teorier og modeller er gjort praktisk anvendelige, så læseren bliver i stand til at anvende indholdet i hverdagen efter endt studie, og dermed gøre en forskel for små og mellemstore virksomheder.

Gennem bogens to første kapitler bliver læseren i stand til at arbejde innovativt med virksomhedens forretningsmodel. I kapitel 3 bliver læseren ført gennem disciplinen projektstyring, og i kapitel 4 arbejdes der med organisationens menneskelige ressourcer. Der er fokus på motivation, teamsamarbejde og ledelse. I kapitel 5 og 6 arbejdes der med værdiskabelsen gennem organisationens struktur og virksomhedskulturen. Kapitel 7 giver læseren et indblik i sig selv gennem arbejdet med det personlige lederskab. Målet er at gøre læseren i stand til at lede sig selv, før læseren skal lede andre.

Kapitel 8 og 9 fokuserer på optimering af værdiskabelsen gennem effektivisering af logistik og supply chain samarbejdet mellem virksomheder. I kapitel 10 er der fokus på arbejdsdelingen og samarbejdet i forsyningskæden, og læseren introduceres til indkøbets centrale rolle i supply chain arbejdet. I bogens tre sidste kapitler arbejdes der med design af den effektive distributionskanal og optimering af fysiske og online butikker, samt samspillet mellem kanaler i form af omnichannel retail. Distributionskanalen behandles således i hele spændet fra det strategiske niveau, hvor kanalen designes med udgangspunkt i virksomhedens målgruppe, til det operationelle niveau, hvor der arbejdes med optimering i den enkelte salgskanal ud mod slutkunden.

Valg og vægtning af emner i bogen afspejler læringsmålene i den nyeste studieordning (efterår 2019) på uddannelsen til Markedsføringsøkonom i faget Organisation og Supply Chain Management på 1. og 2. semester. Bogen kan ligeledes anvendes på andre erhvervsrettede uddannelser hvor fokus er på optimering af organisationen og forsyningskæden både up- og downstream.

Supplerende materiale

På bogens hjemmeside er der undervisningsmateriale til bogens kapitler. Til hvert kapitel er der udarbejdet vejledende svar på kapitlets diskussionsspørgsmål, øvelser der sigter mod at læseren forstår kapitlets centrale teorier og modeller samt en større case der bringer teorier og modeller i praktisk anvendelse. Til alle cases er der udarbejdet vejledende løsninger.

Detaljer om varen

  • 2. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Reflowable pages)
  • Udgiver: Hans Reitzels Forlag (Juni 2024)
  • Forfattere: Dorthe Bohlbro, Thomas Lindholm Uth, Anne Sejer Hansen, Jes Victor Noldus Christiansen og Anne Boeg
  • ISBN: 9788702449488
Organisation, innovation og supply chain management er en praksisorienteret lærebog, der giver læseren en forståelse for, hvordan værdiskabelsen i virksomheder kan optimeres ved at arbejde systematisk med organisationen og den samlede forsyningskæde. Læseren bliver i stand til at arbejde med virksomhedens forretningsmodel, organiseringen af virksomhedens ressourcer samt optimering af logistik, supply chain samarbejde og distributionskanaler.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne, 7. udgave
Søgbar e-bog

Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne Vital Source e-bog

Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen, Morten Dalbøge og Tilde Mathiasen Kornum
Hans Reitzels Forlag (2024)
495,00 kr. 445,50 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne - opgavesamling, 7. udgave
Søgbar e-bog

Erhvervsøkonomi til Akademiuddannelserne - opgavesamling Vital Source e-bog

Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen, Morten Dalbøge og Tilde Mathiasen Kornum
Hans Reitzels Forlag (2024)
199,00 kr. 179,10 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Globaløkonomi til marketing og service, 4. udgave
Søgbar e-bog

Globaløkonomi til marketing og service Vital Source e-bog

Hans Jørgen Biede
Hans Reitzels Forlag (2024)
481,00 kr. 432,90 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til International markedsføring, 7. udgave
Søgbar e-bog

International markedsføring Vital Source e-bog

Finn Rolighed Andersen, Bjarne Warming Jensen, Mette Risgaard Olsen, Susanne Østergaard Olsen og Mia P
Trojka (2019)
499,00 kr. 449,10 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Grundlæggende statistik for markedsføring og salg, 1. udgave
Søgbar e-bog

Grundlæggende statistik for markedsføring og salg Vital Source e-bog

Kenneth Hansen
Hans Reitzels Forlag (2013)
192,00 kr. 172,80 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.

 

 

Om denne ebog

Bemærk: Dette er en Vital Source e-bog, som kan læses  i Bookshelf appen - eller Bookshelf online med en browser i en begrænset periode. (Se den enkelte bog for mere information.)

 

Bøgerne er lavet til studiebrug og har gode indbyggede værktøjer  til bl.a. søgning , tekst markering, notetagning m.v.

 

Bookshelf læseren findes til forskellige systemer, er gratis og kan downloades her.  

 

For mere information om anskaffelse og brug af Vital Source ebøger, Se vores FAQ