Viser: Anvendt AI i kommunikation og vidensarbejde
Anvendt AI i kommunikation og vidensarbejde
Hans-Christian Christiansen
(2025)
Sprog: Dansk
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
325,00 kr.
9 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 250 sider
- Udgiver: Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (Juli 2025)
- ISBN: 9788757464160
Kunstig intelligens bliver i stigende grad en integreret del af mange arbejdsrutiner. Det rejser et presserende spørgsmål om, hvordan AI kan anvendes strategisk i kommunikations- og vidensarbejde, så værdifulde menneskelige kompetencer som kreativitet, empati og kritisk tænkning ikke kompromitteres.
Denne bog udforsker, hvordan AI kan styrke både intern og ekstern kommunikation, optimere vidensarbejde samt understøtte samarbejde og beslutningsprocesser. Med et strategisk og etisk perspektiv demonstrerer teksterne, hvordan AI kan fungere som en værdifuld sparringspartner i tekstproduktion, analyse og formidling.
På baggrund af praktiske cases og interviews med virksomheder og eksperter præsenteres konkrete metoder til at integrere AI i kommunikationsfaglige og vidensintensive arbejdsgange.
Bogen henvender sig til studerende, undervisere og professionelle, der søger en både dybere og bredere forståelse af, hvordan AI kan anvendes på en meningsfuld og ansvarlig måde i arbejdsprocesser.
Denne bog udforsker, hvordan AI kan styrke både intern og ekstern kommunikation, optimere vidensarbejde samt understøtte samarbejde og beslutningsprocesser. Med et strategisk og etisk perspektiv demonstrerer teksterne, hvordan AI kan fungere som en værdifuld sparringspartner i tekstproduktion, analyse og formidling.
På baggrund af praktiske cases og interviews med virksomheder og eksperter præsenteres konkrete metoder til at integrere AI i kommunikationsfaglige og vidensintensive arbejdsgange.
Bogen henvender sig til studerende, undervisere og professionelle, der søger en både dybere og bredere forståelse af, hvordan AI kan anvendes på en meningsfuld og ansvarlig måde i arbejdsprocesser.
Indledning - AI som teknologi og intelligens
Kapitel 1 - AI – et kommunikationsteoretisk perspektiv
Kapitel 2 - AI-chatbots som kommunikation og medie
Kapitel 3 - Strategi for integration af AI i arbejdsprocesser
Kapitel 4 - AI som sparringspartner i indholdsproduktion
Kapitel 5 - Værdien af AI i vidensarbejde
Kapitel 6 - Etik og AI
Kapitel 1 - AI – et kommunikationsteoretisk perspektiv
Kapitel 2 - AI-chatbots som kommunikation og medie
Kapitel 3 - Strategi for integration af AI i arbejdsprocesser
Kapitel 4 - AI som sparringspartner i indholdsproduktion
Kapitel 5 - Værdien af AI i vidensarbejde
Kapitel 6 - Etik og AI
Kunder der købte denne bog købte også en af disse:
Digital transformation
10 evner din organsation skal mestre
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
(2019)
350,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Offentlig ledelse og kommunikation
Hans Mogensen, Caroline Howard Grøn, Mads Leth Jakobsen, Oluf Gøtzsche-Astrup, Christian Nyvang Qvick, Marita Svane, Helle Kryger Aggerholm, Birte Asmuß, Rikke Bach, Laura Bundgaard, Ellen Hall, Ulrich Thy Jensen, Osman Skjold Kingo, Lotte Bøgh Andersen, Christa Thomsen, Finn Frandsen, Winni Johansen og Heidi Salomonsen
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
(2025)
450,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage
Videnskabsteorien i grundrids
Andreas Albertsen, Michael Hviid Jacobsen, Kasper Lippert-Rasmussen, Poul Aaes Nielsen, Simon Laumann Jørgensen, Lasse Nielsen, Martin Ejsing Christensen, Didde Boisen Andersen, Astrid Fly Oredsson, Simon Wandel-Petersen, Gert Tinggaard Svendsen, Allan Dreyer Hansen, Anders Berg-Sørensen, Tore Vincents Olsen, Jørn Loftager, Peter Nedergaard og Søren Flinch Midtgaard
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
(2025)
450,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Metodebogen til undersøgelse af organisationer
Projektskrivning fra idé til eksamen
Jeanne Zillmer og Mikael Elkan
Samfundslitteratur
(2025)
329,00 kr.
Leveringstid ca. 3 hverdage