Viser: Bæredygtighed og danske turismevirksomheder - Indsigter. Udfordringer. Gode råd
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
Indsigter. Udfordringer. Gode råd
Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
(2022)
Sprog: Dansk
Forlaget Kvistgaard HIRD
179,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 96 sider
- Udgiver: Forlaget Kvistgaard HIRD (Marts 2022)
- Forfattere: Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
- ISBN: 9788797372500
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft” (Ejer af turismevirksomhed, 2021)
I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at
- få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.
- identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.
- opstille 12 gode råd.
- præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.
”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål” (Forbruger, 2021)
”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft” (Ejer af turismevirksomhed, 2021)
I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at
- få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.
- identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.
- opstille 12 gode råd.
- præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.
”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål” (Forbruger, 2021)
Andre der købte denne bog købte også:
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Invester bæredygtigt
og bliv fremtidens vinder på aktiemarkedet
Pernille Wahlgren og Eva Grønbjerg
People's Press
(2021)
269,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage