Viser: Afkod akademiske artikler
Afkod akademiske artikler Vital Source e-bog
Peter Holdt Christensen
(2017)
Afkod akademiske artikler
Peter Holdt Christensen
(2017)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Samfundslitteratur (Januar 2017)
- ISBN: 9788759329399
AFKOD AKADEMISKE ARTIKLER giver dig en håndgribelig og overkommelig vejledning i at læse, forstå og anvende akademiske artikler.
Akademiske artikler er centrale for den videnskabelige verden og for den forskningsbaserede undervisning. De formidler et solidt kendskab til et fagområde og bidrager med ny viden.
Genren skræmmer imidlertid mange læsere væk. Artiklerne er nemlig skrevet af forskere til forskere, og indholdet kan derfor være svært at omsætte til læring på studiet eller viden i praksis.
Bogen forklarer, hvad akademiske artikler er, hvilke elementer de består af, hvilke artikeltyper der findes, og hvordan artiklerne kan anvendes.
Forfatteren understreger, hvordan det er vigtigt at tage sig tid til at afkode og forstå indholdet gennem aktiv dyb læsning af artiklen, og introducerer to redskaber til arbejdet med dette, nemlig annotationer og artikelnoter. Begge dele illustreres gennem konkrete eksempler.
AFKOD AKADEMISKE ARTIKLER er først og fremmest skrevet til studerende på forskningsbaserede videregående uddannelser, men den er også en god hjælp for alle andre, der ønsker at læse, forstå og anvende akademiske artikler i arbejds- eller læringssammenhæng.
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- Paperback: 118 sider
- Udgiver: Samfundslitteratur (Januar 2017)
- ISBN: 9788759325728
AFKOD AKADEMISKE ARTIKLER giver dig en håndgribelig og overkommelig vejledning i at læse, forstå og anvende akademiske artikler.
Akademiske artikler er centrale for den videnskabelige verden og for den forskningsbaserede undervisning. De formidler et solidt kendskab til et fagområde og bidrager med ny viden.
Genren skræmmer imidlertid mange læsere væk. Artiklerne er nemlig skrevet af forskere til forskere, og indholdet kan derfor være svært at omsætte til læring på studiet eller viden i praksis.
Bogen forklarer, hvad akademiske artikler er, hvilke elementer de består af, hvilke artikeltyper der findes, og hvordan artiklerne kan anvendes.
Forfatteren understreger, hvordan det er vigtigt at tage sig tid til at afkode og forstå indholdet gennem aktiv dyb læsning af artiklen, og introducerer to redskaber til arbejdet med dette, nemlig annotationer og artikelnoter. Begge dele illustreres gennem konkrete eksempler.
AFKOD AKADEMISKE ARTIKLER er først og fremmest skrevet til studerende på forskningsbaserede videregående uddannelser, men den er også en god hjælp for alle andre, der ønsker at læse, forstå og anvende akademiske artikler i arbejds- eller læringssammenhæng.