Viser: Krisekommunikation - Når virksomhedens image og omdømme er truet

Krisekommunikation - Når virksomhedens image og omdømme er truet

Krisekommunikation

Når virksomhedens image og omdømme er truet
Winni Johansen
(2007)
Sprog: Dansk
Samfundslitteratur
498,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage

Detaljer om varen

  • Hæftet: 388 sider
  • Udgiver: Samfundslitteratur (April 2007)
  • ISBN: 9788759308677
Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:

En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?)

Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.

Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.