Viser: Mikroøkonomi - introduktion til teorier og praksis
Mikroøkonomi – introduktion til teorier og praksis Vital Source e-bog
Rune Peter Wingård
(2023)
Djøf Forlag
356,00 kr.
320,40 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Mikroøkonomi
introduktion til teorier og praksis
Rune Peter Wingård
(2023)
Sprog: Dansk
Jurist- og Økonomforbundet (DJØF)
300,00 kr.
270,00 kr.
1 stk på lager
Hvor kan jeg afhente varen?Detaljer om varen
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Djøf Forlag (August 2023)
- ISBN: 9788771989472
Mikroøkonomi – introduktion til teorier og praksis er en kort indføring i mikroøkonomi, der gennemgår de vigtigste, klassiske teorier med et kritisk og moderne udsyn.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- Hæftet: 173 sider
- Udgiver: Jurist- og Økonomforbundet (DJØF) (August 2023)
- ISBN: 9788757456233
Mikroøkonomi – introduktion til teorier og praksis er en kort indføring i mikroøkonomi, der gennemgår de vigtigste, klassiske teorier med et kritisk og moderne udsyn.
Bogen tager udgangspunkt i den klassiske forståelse af forbrugere og producenter, og hvordan producenter profitmaksimerer under forskellige markedsformer. Det er samtidig forfatterens ønske at udfordre og nuancere de klassiske tilgange og teorier ved blandt andet at se på, hvordan forbrugeres og virksomheders adfærd afviger fra modellernes forskrifter. Det er på den måde håbet, at introduktionen kan give en mere præcis forståelse af virkeligheden samt illustrere, hvordan virksomheder kan udnytte denne viden til at optimere deres forretning. Hvert kapitel afsluttes af samme grund med en uddybning af, hvordan virksomheder kan anvende teorierne i praksis. Bogen går desuden i dybden med den offentlige regulering af markeder, hvor forskellige økonomiske teorier endnu en gang inddrages for her at præsentere forskellige bud på den optimale regulering.
Bogen fokuserer i høj grad på teoriernes anvendelse og har en mindre matematisk tilgang end andre lærebøger i mikroøkonomi. Bogen har mange relevante og praktiske eksempler fra både ind- og udland, og bæredygtighed er et gennemgående tema.
Rune Peter Wingård er cand.soc. i internationale udviklingsstudier og socialvidenskab fra Roskilde Universitet og underviste i flere år i bl.a. økonomi, statistik og politik på Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv sammesteds. Forfatteren er i dag adjunkt på Zealand Erhvervsakademi og underviser hovedsagelig i mikro- og makroøkonomi. Han er desuden meget optaget af klimaet og den grønne dagsorden.
Bogen tager udgangspunkt i den klassiske forståelse af forbrugere og producenter, og hvordan producenter profitmaksimerer under forskellige markedsformer. Det er samtidig forfatterens ønske at udfordre og nuancere de klassiske tilgange og teorier ved blandt andet at se på, hvordan forbrugeres og virksomheders adfærd afviger fra modellernes forskrifter. Det er på den måde håbet, at introduktionen kan give en mere præcis forståelse af virkeligheden samt illustrere, hvordan virksomheder kan udnytte denne viden til at optimere deres forretning. Hvert kapitel afsluttes af samme grund med en uddybning af, hvordan virksomheder kan anvende teorierne i praksis. Bogen går desuden i dybden med den offentlige regulering af markeder, hvor forskellige økonomiske teorier endnu en gang inddrages for her at præsentere forskellige bud på den optimale regulering.
Bogen fokuserer i høj grad på teoriernes anvendelse og har en mindre matematisk tilgang end andre lærebøger i mikroøkonomi. Bogen har mange relevante og praktiske eksempler fra både ind- og udland, og bæredygtighed er et gennemgående tema.
Rune Peter Wingård er cand.soc. i internationale udviklingsstudier og socialvidenskab fra Roskilde Universitet og underviste i flere år i bl.a. økonomi, statistik og politik på Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv sammesteds. Forfatteren er i dag adjunkt på Zealand Erhvervsakademi og underviser hovedsagelig i mikro- og makroøkonomi. Han er desuden meget optaget af klimaet og den grønne dagsorden.
Andre har også købt
Event Studies
Theory and Management for Planned Events
Donald Getz og Stephen Page
Routledge
(2024)
499,00 kr.
449,10 kr.
På lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 2 hverdage
om ca. 2 hverdage
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Moderne markedsføring
Svend Hollensen, Poul K. Faarup og Ole E. Andersen
Hans Reitzel
(2022)
550,00 kr.
495,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Videnskab og forskning
En lærebog til professionsuddannelser
Anne-Lise Salling Larsen
Gads Forlag
(2006)
229,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Metode og projektskrivning
en introduktion
Thomas Harboe
Samfundslitteratur
(2018)
275,00 kr.
247,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.