Viser: Samtaler i organisationer - Veje til mening, læring og værdi i samtalepraksis
Samtaler i organisationer Vital Source e-bog
Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
(2022)
Samtaler i organisationer Vital Source e-bog
Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
(2022)
Samtaler i organisationer Vital Source e-bog
Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
(2022)
Samtaler i organisationer
Veje til mening, læring og værdi i samtalepraksis
(2017)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source 180 day rentals (fixed pages)
- Udgiver: Hans Reitzel (December 2022)
- Forfattere: Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
- ISBN: 9788702423846R180
Bookshelf online: 180 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: 180 dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Hans Reitzels Forlag (December 2022)
- Forfattere: Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
- ISBN: 9788702423846
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source 365 day rentals (fixed pages)
- Udgiver: Hans Reitzel (December 2022)
- Forfattere: Peter Hansen-Skovmoes og Gert Rosenkvist
- ISBN: 9788702423846R365
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: 5 år fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 236 sider
- Udgiver: Hans Reitzel (November 2017)
- ISBN: 9788741270005
Samtaler i organisationer handler om at skabe mening, læring og værdi sammen.
Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave.
Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer.
Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler:
- Samtalens praksis
- Samtaleformer i organisationer
- At vælge ståsted og etik i samtalen
- At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler
- At iscene- og italesætte samtaler
- At lytte
- At spørge
- At bidrage
- At facilitere samtaler i grupper
- At øve sig i samtaler
Samtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle.
Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.