Viser: Sociale medier
Sociale medier
Trine-Maria Kristensen, Hans Christian Christiansen, Gitte Rose, Rikke Dinnetz, Benjamin Rud Elberth, Filip Wallberg og Troels Pleimert
(2022)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 2. Udgave
- Hæftet: 285 sider
- Udgiver: Hans Reitzel (Juni 2022)
- Forfattere: Trine-Maria Kristensen, Hans Christian Christiansen, Gitte Rose, Rikke Dinnetz, Benjamin Rud Elberth, Filip Wallberg og Troels Pleimert
- ISBN: 9788702364149
Sociale medier er en praksisnær introduktion til kommunikation og markedsføring på sociale medier. Læseren introduceres til centrale kommunikationsteorier og metoder, der er anvendelige til såvel analysen som udarbejdelsen af sociale medie-strategier.
Bogens forfattere, der henter deres erfaring fra praksis, undervisning og forskning, illustrerer forklaringsmodellerne med eksempler og cases. Sociale medier henvender sig til to overordnede målgrupper: dem, der har brug for at danne sig det store overblik over mediernes baggrund og forskelligartede styrker og svagheder (som for eksempel undervisere og instruktører), og dem, der overvejer at anvende en eller flere sociale medieplatforme i praksis. I otte kapitler gennemgår lærebogen:
• Sociale medier – en introduktion
• Analyse af sociale medier
• Social media-strategi
• Ledelse i en 2 .0-verden
• Brand communities
• Møder mellem mennesker – offline og online
• Markedsføring på sociale medier
• Nyhedsformidling på sociale medier
Bogen er rettet mod erhvervsuddannelse og videreuddannelse og passer bl.a. til Akademiuddannelsen i Sociale medier. Den passer desuden til læreruddannelsen samt tilvalgsfag i Medier ved universitetet.
Andre har også købt
Content Marketing bogen
Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsen
om ca. 2 hverdage