Viser: Den digitale læsers hjerne - en skriveguide til fagfolk

Den digitale læsers hjerne, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzel
231,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzel
158,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne, 3. udgave
Søgbar e-bog

Den digitale læsers hjerne Vital Source e-bog

Kresten Bjerg
(2023)
Hans Reitzels Forlag
250,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
Den digitale læsers hjerne - en skriveguide til fagfolk, 3. udgave

Den digitale læsers hjerne

en skriveguide til fagfolk
Kresten Bjerg
(2022)
Sprog: Dansk
Hans Reitzel
280,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source 365 day rentals (fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzel (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891R365
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: 5 år fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source 180 day rentals (fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzel (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891R180
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 180 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: 180 dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzels Forlag (November 2023)
  • ISBN: 9788702423891
Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir. Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Bogen indeholder syv centrale kapitler: 1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir. 2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori. 3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler. 4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker. 5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd. 6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst. 7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.
Licens varighed:
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Detaljer om varen

  • 3. Udgave
  • Hæftet: 260 sider
  • Udgiver: Hans Reitzel (April 2022)
  • ISBN: 9788702342109

Denne bog er til dig, som skal formidle i et letlæseligt sprog uden at gå på kompromis med faglig præcision. Du får 22 skriveråd, der virker i alle tekster – fra den videnskabelige rapport til opslaget på sociale medier. Skriverådene er målrettet digitale tekster, men fungerer også godt til tekster, som læses på papir.

Bogen bruges som lærebog i skriftlig formidling på en række uddannelser, herunder universiteter og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX).

Bogen indeholder syv centrale kapitler:

1. Fra digital til mobil. Den digitale læser er ikke nogen entydig størrelse. Vi læser selvfølgelig forskelligt, når vi sidder på kontoret foran computerens store skærm, og når vi bevæger os gennem byen med et blik på telefonens lille skærm. Dette kapitel fortæller, hvad forskellen er på de forskellige digitale læsere – og hvorfor mange stadig foretrækker at læse fagtekster på papir.

2. Den læsende hjerne. Vi læser med den samme hjerne, uanset om vi læser på papir, stor skærm eller en mobiltelefon. I kapitlet får du et fascinerende indblik i den læsende hjerne, og hvorfor vi oplever nogle tekster som lette og andre som tunge. Og bogens skriveråd begrundes med læseundersøgelser og kognitiv sprogteori.

3. 22 skriveråd. Skriverådene præsenteres som konkrete skriveråd med mange eksempler.

4. Skriverådenes effekt. Bogens centrale skriveråd er testet en række befolkningsundersøgelser. Se skriverådenes effekt i dette kapitel – det er dokumentation for, at bogens 22 skriveråd virker.

5. Skriveråd og tekstmodeller – oversigt. Når du har brug for en kort oversigt over alle 22 skriveråd.

6. Tjeklisten. Tjeklisten formulerer de 22 skriveråd som korte spørgsmål til din tekst.

7. To gode skriveguider: Rigsrevisionen og VIVE – Det Nationale Forsknings og Analysecenter for Velfærd. De to skriveguider er trykt som ”bøger i bogen”. De viser, hvordan store institutioner bruger skriverådene i Den digitale læsers hjerne, når de guider medarbejderne til god faglig formidling.

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Content Marketing bogen, 3. udgave

Content Marketing bogen

Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsen
Content marketing bogen (2020)
295,00 kr. 265,50 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Contagious - Why Things Catch On

Contagious

Why Things Catch On
Jonah Berger
Simon & Schuster (2016)
199,00 kr.
ikke på lager, Bestil nu og få den leveret
om ca. 10 hverdage
miniaturebillede af omslaget til Handlingens kunst - Strategisk handling gennem selvledelse, 2. udgave

Handlingens kunst

Strategisk handling gennem selvledelse
Stephen Bungay
Gyldendal (2013)
399,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
miniaturebillede af omslaget til Procesfacilitering i praksis, 2. udgave, 2. udgave

Procesfacilitering i praksis, 2. udgave

Rikke Kajhøj Jensen, Louise Laustsen Pedersen, Mia Søiberg, Henrik Thomsen og Christina Gamborg Holm
Samfundslitteratur (2017)
260,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.