Viser: Sportsmanagement: Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen

Sportsmanagement - Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen, 1. udgave

Sportsmanagement

Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen
Renate Nielsen, Michael Hehr og Kenneth Holm Cortsen
(2021)
Sprog: Dansk
Hans Reitzel
580,00 kr. 522,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.
Sportsmanagement: Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen, 1. udgave

Sportsmanagement: Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen Vital Source e-bog

Kenneth Holm Cortsen, Michael Hehr og Renate Nielsen
(2021)
Hans Reitzel
294,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb

Detaljer om varen

  • 1. Udgave
  • Hæftet: 584 sider
  • Udgiver: Hans Reitzel (August 2021)
  • Forfattere: Renate Nielsen, Michael Hehr og Kenneth Holm Cortsen
  • ISBN: 9788702319231

Sportsmanagement er en nødvendighed i såvel den strategiske ledelse som i driften og kommercialiseringsprocessen i sportsbranchen. Hvad enten fokus er på udvikling af idrætsforeninger med et stort frivillighedsaspekt eller af professionelle sportsklubber i en meget kommerciel kontekst, så er erkendelse ofte et godt skridt at tage i retningen mod en ny og bedre virkelighed. Her kan en solid sportsmanagementværktøjskasse gøre en forskel. Ambitioner står ikke nødvendigvis mål med ressourcer, den ledelsesmæssige kapabilitet eller kommercialiseringsindsigten i relation til denne særlige type af organisationer. Hvordan får man så indsigt i og kendskab til sportsledelse, sportsøkonomi og sportsmarketing?

I denne bog kommer forfatterne i dybden med sportsbranchen, som er en yderst kompleks størrelse. Branchen består af mange forskellige interessenter, ligesom organisationerne i branchen kæmper om knappe ressourcer, dvs. gode ledere, økonomiske ressourcer i form af f.eks. sponsorkroner, offentlige tilskudskroner, medlemmer, fans og frivillige, der alt sammen udgør en vigtig del af branchens økosystem og sammenhængskraft.

Forfatterne behandler udover en rammesætning af sportsbranchen flg. områder: sportsmarketing, sportsmanagement, sportsøkonomi, med afsæt i teoretisk samt forskningsbaseret viden som praktisk indsigt, der bl.a. belyses gennem relevante cases. Disse cases er skrevet af centrale forskere og/eller praktikere inden for sportens verden i Danmark og internationalt.

Bogen er den første grundbog på dansk og henvender sig bl.a. til studerende med interesse for sportsmanagement; det kan være serviceøkonomstuderende med speciale i sport og event management, bachelorstuderende i sportsmanagement eller studerende på de danske idrætsuddannelser i universitetssektoren. Derudover kan bogen med fordel anvendes på efter-/videreuddannelse inden for områder, hvor sportsorganisationer er en del af genstandsfeltet. Praktikere kan opnå gevinster ved at bruge bogen via indsigt og værktøjer til at lede og udvikle deres organisationer i sportsbranchen.

Kenneth Cortsen er ph.d. fra Aarhus Universitet, elitetræner i fodbold, medstifter af professionsbacheloruddannelsen i sportsmanagement og forsker desuden i krydsfeltet mellem sportsbranding, sportsøkonomi og sportsledelse. Michael Hehr er uddannet cand.mag.comm. og ansat som kommunikationsmedarbejder i Spillerforeningen. Renate Nielsen er ph.d. fra Aarhus Universitet med forskning inden for strategiske processer og organisatorisk identitet og er ekstern lektor på Aalborg Universitet.

 

 

 

Detaljer om varen

  • 1. Udgave
  • Vital Source 180 day rentals (fixed pages)
  • Udgiver: Hans Reitzel (August 2021)
  • Forfattere: Kenneth Holm Cortsen, Michael Hehr og Renate Nielsen
  • ISBN: 9788702424188R180
Sportsmanagement er en nødvendighed i såvel den strategiske ledelse som i driften og kommercialiseringsprocessen i sportsbranchen. Hvad enten fokus er på udvikling af idrætsforeninger med et stort frivillighedsaspekt eller af professionelle sportsklubber i en meget kommerciel kontekst, så er erkendelse ofte et godt skridt at tage i retningen mod en ny og bedre virkelighed. Her kan en solid sportsmanagementværktøjskasse gøre en forskel. Ambitioner står ikke nødvendigvis mål med ressourcer, den ledelsesmæssige kapabilitet eller kommercialiseringsindsigten i relation til denne særlige type af organisationer. Hvordan får man så indsigt i og kendskab til sportsledelse, sportsøkonomi og sportsmarketing?
I denne bog kommer forfatterne i dybden med sportsbranchen, som er en yderst kompleks størrelse. Branchen består af mange forskellige interessenter, ligesom organisationerne i branchen kæmper om knappe ressourcer, dvs. gode ledere, økonomiske ressourcer i form af f.eks. sponsorkroner, offentlige tilskudskroner, medlemmer, fans og frivillige, der alt sammen udgør en vigtig del af branchens økosystem og sammenhængskraft.
Forfatterne behandler udover en rammesætning af sportsbranchen flg. områder: sportsmarketing, sportsmanagement, sportsøkonomi, med afsæt i teoretisk samt forskningsbaseret viden som praktisk indsigt, der bl.a. belyses gennem relevante cases. Disse cases er skrevet af centrale forskere og/eller praktikere inden for sportens verden i Danmark og internationalt.
Bogen er den første grundbog på dansk og henvender sig bl.a. til studerende med interesse for sportsmanagement, det kan være serviceøkonomstuderende med speciale i sport og event management, bachelorstuderende i sportsmanagement eller studerende på de danske idrætsuddannelser i universitetssektoren. Derudover kan bogen med fordel anvendes på efter-/videreuddannelse inden for områder, hvor sportsorganisationer er en del af genstandsfeltet. Praktikere kan opnå gevinster ved at bruge bogen via indsigt og værktøjer til at lede og udvikle deres organisationer i sportsbranchen.
Kenneth Cortsen er ph.d. fra Aarhus Universitet, elitetræner i fodbold, medstifter af professionsbacheloruddannelsen i sportsmanagement og forsker desuden i krydsfeltet mellem sportsbranding, sportsøkonomi og sportsledelse. Michael Hehr er uddannet cand.mag.comm. og ansat som kommunikationsmedarbejder i Spillerforeningen. Renate Nielsen er ph.d. fra Aarhus Universitet med forskning inden for strategiske processer og organisatorisk identitet og er ekstern lektor på Aalborg Universitet.
Licens varighed:
Bookshelf online: 180 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: 180 dage fra købsdato.

Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)

Andre har også købt

miniaturebillede af omslaget til Research Methods for Sports Studies, 4. udgave
Søgbar e-bog

Research Methods for Sports Studies Vital Source e-bog

Ian Jones
Taylor & Francis (2022)
488,00 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Forretning for fremtiden, 1. udgave
Søgbar e-bog

Forretning for fremtiden Vital Source e-bog

Kristoffer Nilaus Tarp og Erik Thomas Johnson
Samfundslitteratur (2020)
297,00 kr. 267,30 kr.
Leveres umiddelbart efter køb
miniaturebillede af omslaget til Strategi i vindervirksomheder, 8. udgave

Strategi i vindervirksomheder

Jørgen Lægaard og Mikael Vest
Jyllands-Postens Forlag (2023)
700,00 kr. 630,00 kr.
Bestil nu og få den leveret inden for 2-3 hverdage.

Har du brug for en faktura?

Har du brug for en faktura udstedt til din arbejdsplads, kan du med fordel oprette en konto.

 

Det tager kun et øjeblik og kontoen er klar til brug med det samme. Du skal blot bruge firmaets CVR nummer.

 

 

Om denne ebog

Bemærk: Dette er en tidsbegrænset Vital Source e-bog, som kan læses  i Bookshelf appen - og online med en browser i en begrænset periode. (Se den enkelte bog for mere information.)

 

Bøgerne er lavet til studiebrug og har gode indbyggede værktøjer  til bl.a. søgning , tekst markering, note tagning m.v.

 

Bookshelf appen findes til forskellige systemer, er gratis og kan downloades her.  

 

For mere information om anskaffelse og brug af Vital Source ebøger, se vores FAQ.