SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Undervisningsdifferentiering - 20 skridt til at møde dine elever
Undervisningsdifferentiering
20 skridt til at møde dine elever
Ole Ditlev Nielsen
(2015)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 184 sider
- Udgiver: Dansk psykologisk Forlag (November 2015)
- ISBN: 9788771583120
De fleste lærere står med den udfordring, at de skal rumme flere forskellige elevtyper med vidt forskellige faglige og personlige forudsætninger. Det kan være svært at tilgodese alle elever, og de fleste lærere anerkender behovet for undervisningsdifferentiering, men hvordan gør man det lige i praksis? Hvordan får man differentieret, når der er et pensum at følge og en travl hverdag at forholde sig til? Denne bog viser, hvordan det kan gøres.
I 20 overskuelige kapitler, der alle afsluttes af fem konkrete forslag til differentiering, som umiddelbart kan bruges i den daglige undervisning, præsenterer bogen de vigtigste aspekter af undervisningsdifferentiering. Vigtige teorier som Dunn og Dunns læringsstile, Gardners mange intelligenser og Blooms taksonomi introduceres kort som udgangspunkt for, hvordan de kan bruges til at differentiere i en dansk undervisningspraksis. Der er konkrete forslag til differentiering ved projektarbejde, lektier, klassediskussioner m.v., eksempler på vellykket undervisningsdifferentiering samt idéer til, hvordan man gennem bedre kollegialt samarbejde kan hjælpe differentieringen på vej.
Undervisningsdifferentiering - 20 skridt til at møde dine elever henvender sig til undervisere i grundskolens ældste klasser, på de gymnasiale uddannelser, erhvervsuddannelser, VUC, kortere videregående uddannelser samt til lærer- og pædagogikumstuderende.