SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Inklusionsvejlederen 2 - Elev & diagnose
Inklusionsvejlederen 2
Elev & diagnose
Ditte Dalum Christoffersen, Heidi Honig Spring, Frank Spring, Micki Sonne Kaa Sunesen, Grethe Damon, Barbara Hoff Esbjørn, Ingrid Leth, Charlotte Andersen, Camilla Lind Melskens, Anne Haven, Vibeke Rødsgaard-Mathiesen, Hans Godske, Mona Miche, Kirsten Bøgth Per E. Mortensen, Torben Tikjøb og Tine Basse Fisker
(2016)
Sprog: Dansk
om ca. 3 hverdage
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Paperback: 230 sider
- Udgiver: Dafolo (Juni 2016)
- Forfattere: Ditte Dalum Christoffersen, Heidi Honig Spring, Frank Spring, Micki Sonne Kaa Sunesen, Grethe Damon, Barbara Hoff Esbjørn, Ingrid Leth, Charlotte Andersen, Camilla Lind Melskens, Anne Haven, Vibeke Rødsgaard-Mathiesen, Hans Godske, Mona Miche, Kirsten Bøgth Per E. Mortensen, Torben Tikjøb og Tine Basse Fisker
- ISBN: 9788771602692
Redaktør på bogen er psykolog, konsulent og foredragsholder Rasmus Alenkær, og kapitlerne er skrevet af: Rasmus Alenkær, Charlotte Andersen, Kirsten Bøgh, Ditte Dalum Christoffersen, Grethe Damon, Barbara Hoff Esbjørn, Sofia Esmann, Tine Basse Fisker, Hans Godske, Anne Haven, Lotte Hedegaard-Sørensen, Ingrid Leth, Camilla Lind Melskens, Vibeke Rødsgaard-Mathiesen, Mona Miche, Per E. Mortensen, Frank Spring, Heidi Honig Spring, Micki Sonne Kaa Sunesen og Torben Tikjøb.
Elev og diagnose er den anden af i alt to bøger med titlen Inklusionsvejlederen. Antologien belyser genstandsfeltet “inklusion” ud fra den position, en intern vejleder/ressourceperson i skolens organisation kan have. Formålet har været at lave en lettilgængelig opslagsbog eller redskabskasse, i hvilken man som praktiker hurtigt kan finde viden og inspiration i forhold til et bestemt emne. Der er ikke nogen fremadskridende opbygning mellem kapitlerne, der derfor kan læses uafhængigt af hinanden. Det hele holdes dog sammen af bogens røde tråd: inklusionsvejlederens rolle og redskaber. Tilsammen giver de to bøger et godt og solidt samlet overblik over de (måske) vigtigste problemstillinger og løsningsmodeller, der relaterer sig til feltet “inklusion”.
Målgruppen er studerende på de pædagogiske grund- og videreuddannelser, ressourcepersoner, psykologer, konsulenter, ledere, beslutningstagere og alle andre, der er interesseret i arbejdet med inklusion.