SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Celebritykultur - Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation
Celebritykultur Vital Source e-bog
Helle Kannik Haastrup
(2020)
Celebritykultur
Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation
Helle Kannik Haastrup
(2020)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Samfundslitteratur (Maj 2020)
- ISBN: 9788759328774
Celebrities er ikke et nyt fænomen. Faktisk spiller celebritykulturen en central rolle i samfundet op gennem historien: Fra antikken til filmindustriens stjernesystem og influencere på sociale medier.
Celebritykultur præsenterer celebritykulturens centrale begreber og teorier og analyserer eksempler på celebritykultur inden for film, politik og videnskab. Bogen giver indsigt i, hvordan celebritykultur udfolder sig i mediegenrer som portrætdokumentaren, profiler på Instagram og prisuddelingsshows.
Bogen er den første samlede introduktion på dansk til den nyeste forskning i celebritykultur og medier. Den kombinerer æstetiske og sociologiske perspektiver og belyser både, hvordan celebrities fremstilles, og hvordan modtageren aktivt bruger dem. Med bogen sætter Helle Kannik Haastrup fænomenet i et mediehistorisk perspektiv, og hun viser gennem konkrete analyser, hvilken betydning celebritykulturen har i den aktuelle mediekultur.
Celebritykultur kan bruges i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelser og kan læses af alle med interesse i den aktuelle mediekultur og i mediegenrer.
Helle Kannik Haastrup er lektor, ph.d., i medievidenskab ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab, Københavns Universitet.
Bookshelf online: 5 år fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Paperback: 120 sider
- Udgiver: Samfundslitteratur (Maj 2020)
- ISBN: 9788759321720
Celebritykultur præsenterer celebritykulturens centrale begreber og teorier og analyserer eksempler på celebritykultur inden for film, politik og videnskab. Bogen giver indsigt i, hvordan celebritykultur udfolder sig i mediegenrer som portrætdokumentaren, profiler på Instagram og prisuddelingsshows.
Bogen er den første samlede introduktion på dansk til den nyeste forskning i celebritykultur og medier. Den kombinerer æstetiske og sociologiske perspektiver og belyser både, hvordan celebrities fremstilles, og hvordan modtageren aktivt bruger dem. Med bogen sætter Helle Kannik Haastrup fænomenet i et mediehistorisk perspektiv, og hun viser gennem konkrete analyser, hvilken betydning celebritykulturen har i den aktuelle mediekultur.
Celebritykultur kan bruges i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelser – og kan læses af alle med interesse i den aktuelle mediekultur og i mediegenrer.