SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Farvel til business bullshit - Et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog
Farvel til business bullshit Vital Source e-bog
Mikkel Hune Toxvig
(2022)
Farvel til business bullshit
Et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog
Mikkel Hune Toxvig
(2022)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Vital Source searchable e-book (Fixed pages)
- Udgiver: Akademisk Forlag (April 2022)
- ISBN: 9788750068044
Retorikeren Mikkel Toxvig undersøger i bogen Farvel til business bullshit – et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog, dels hvad der kendetegner den uheldige side af dansk ledelses- og virksomhedskommunikation i dag med oppustede modeord, klichéer, platheder, hurra-ord, pligtsludder og utallige engelske vendinger. Dels besøger han nogle af de steder, hvor bullshit er særligt udtalt. Det drejer sig blandt andet om værdier, visioner, missioner, kernefortællinger og metaforer.
Målet med opgøret er at vise, hvor og hvorfor det går galt med bullshit-sproget, og i stedet opfordre ledere og medarbejdere til at bruge et klart, uforstilt og uprætentiøst sprog, som andre forstår.
Bookshelf online: 365 dage fra købsdato.
Bookshelf appen: ubegrænset dage fra købsdato.
Udgiveren oplyser at følgende begrænsninger er gældende for dette produkt:
Print: 2 sider kan printes ad gangen
Copy: højest 2 sider i alt kan kopieres (copy/paste)
Detaljer om varen
- Hæftet: 240 sider
- Udgiver: Akademisk Forlag (April 2022)
- ISBN: 9788750059653
Sproget i dansk ledelses- og virksomhedskommunikation er fyldt med klichéer, platheder og oppustede formuleringer. Fyldt med bullshit. Det gør sproget både uklart og uskønt, til tider sågar uforståeligt og uværdigt. Det er tid til et opgør. I denne bog får ledelsessproget en tiltrængt opsang.
Retorikeren Mikkel Toxvig undersøger i bogen Farvel til business bullshit - et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog, dels hvad der kendetegner den uheldige side af dansk ledelses- og virksomhedskommunikation i dag med oppustede modeord, klichéer, platheder, hurra-ord, pligtsludder og utallige engelske vendinger. Dels besøger han nogle af de steder, hvor bullshit er særligt udtalt. Det drejer sig blandt andet om værdier, visioner, missioner, kernefortællinger og metaforer.
Målet med opgøret er at vise, hvor og hvorfor det går galt med bullshit-sproget, og i stedet opfordre ledere og medarbejdere til at bruge et klart, uforstilt og uprætentiøst sprog, som andre forstår.