SØG - mellem flere end 8 millioner bøger:
Viser: Retorisk feedback i lærerteamet - En metode til udvikling af gode lærerroller
Retorisk feedback i lærerteamet
En metode til udvikling af gode lærerroller
Michael Lykke
(2012)
Sprog: Dansk
Detaljer om varen
- 1. Udgave
- Hæftet: 80 sider
- Udgiver: Akademisk Forlag (November 2012)
- ISBN: 9788750042945
Med denne bog får lærere redskaber til at udvikle gode lærerroller, der gør en forskel i klasselokalet. Lærerteamet kan gennem retorisk feedback styrke og udvikle hinandens måde at kommunikere på i undervisningen, så det giver synlige resultater i form af øget engagement, motivation og læring hos eleverne.
Læreren vil udvikle sig personligt og blive en bedre rollemodel og leder for eleverne, og teamets faglighed styrkes gennem et bedre arbejdsmiljø med professionel feedback på konkrete undervisningssituationer. Bogen giver ikke blot redskaber til lærerteamet, men også input til, hvordan den enkelte lærer på egen hånd kan arbejde med sine lærerroller.
Desuden giver den inspiration til skoleledere, der ønsker at give unge og nye lærere en god overgang til lærerpraksis i form af mentor- og vejlederordninger, samt redskaber til, hvordan de selv kan give feedback på lærernes kommunikation.